Компанията за луксозни стоки Prada зарадва инвеститорите си като отчете устойчив ръст от 13% на годишна база за първото тримесечие на 2025 г. Нетните приходи на компанията се увеличават до над 1 млрд. евро. Нейният директор заявява, че тя е устойчива на фона на търговските сътресения. В момента целият луксозен сектор е насочил погледи към политиките на Доналд Тръмп, свързани с митата, като досега брандовете се надяваха Северна Америка да компенсира спадовете в продажбите в Китай, но това може да не се осъществи, това коментира Роселина Петкова, водещ на "Бизнес старт", в предаването "В развитие" с водещ Антонио Костадинов.
Най-добре представящият се бранд под шапката на Prada е Miu Miu, който отчита 60% ръст на продажбите – забележително число, не само за групата на Prada, но и за целия моден сектор. Въпреки че Miu Miu е създадена пред 1993 г., то тя добива масова популярност преди едва няколко години. Събеседникът обясни, че брандът е насочен към младите потребители с по-авангардни модни линии и представя луксозните стоки на по-достъпни цени от гигантите в сектора. Miu Miu успява да привлече и известни личности като свои рекламни лица.
Гостът не очаква известните брандове да започнат да се конкурират с Miu Miu в нишата, която заема.
„Предполагам, че ще видим едно изцяло преориентиране на младежките брандове – към това те да грабнат вниманието на младото поколение, тъй като то ще бъде двигателят на луксозните стоки. Въпросът е до каква степен ще успят да се преборят с конкуренцията в лицето на Miu Miu. Много е интересно да видим развитието на Versace. Това е темата, която тази година ще следим, защото компанията е в неособено добро състояние, Prada я придоби и предстои да видим какви решения ще бъдат взети в компанията.“